Təlim prosesi, konkret olaraq dərs özünün tərbiyəvi məzmununa, təşkilat strukturuna, həm də metodik cəhətinə görə şagirdlərdə ideya inamının formalaşdırılmasında mühüm rol oynayır. Birinci sinif şagirdlərini məktəbə gəldikləri ilk gündən, ilk saatdan bu mövzuya dair biliklərlə silahlandırmaq zəruri məsələlərdəndir. İlk tanışlıq anlarından – müəllimin uşaqları məktəblə tanış etdiyi anlardan ideya-siyasi tərbiyə istiqaməti başlıca vəzifə olmalıdır. Uşaqlar, ölkəsi, xalqı, Ümummilli lideri, inkişafımızın dinamikası haqqında bilik və məlumatlar almalıdırlar. Müstəqilliyimizin atributlarından biri kimi ölkənin himni bu sırada mühüm yer tutur. Məlumdur ki, kiçikyaşlı məktəblilər hələ ailədə və bağçada Azərbaycan Respublikasının Dövlət Himnini öyrənir və oxuyurlar. Ötən əsrin 90-cı illərinin sonlarından Dövlət Himninin məktəblərdə dərs başlamazdan əvvəl bütün şagirdlər tərəfindən oxunması ənənəsi bu gün də böyük şərəf və fəxarət hissi ilə davam etdirilir.
Himnimiz, onun hər bir kəs tərəfindən öyrənilib oxunması bizim vətəndaşlıq borcumuz, vəzifəmizdir. Ulu öndər Heydər Əliyev hələ vaxtı ilə bu məsələyə ümumcəmiyyət məsələsi kimi baxır, dəyərləndirirdi. Heydər Əliyevin himnimiz haqqında fikirləri ideya-mənəvi dəyərlərimizlə bağlı baxışlarının tərkib hissəsi kimi qiymətləndirilməlidir. O, böyük vətənpərvərlik duyğusu, müdrik şəxsiyyət, dahi siyasətçi – dövlət adamı kimi himnimizə çox yüksək qiymət verərək söyləyirdi: “Azərbaycanın gözəl himni var. Sevindiricidir ki, bu himn hələ 1918-ci ildə yazılıbdır. Bunun müəllifi bizim böyük bəstəkarımız Üzeyir Haçıbəyovdur. Himnin sözlərini böyük şairimiz Əhməd Cavad yazıbdır. Onun musiqisi də çox gözəldir, sözləri də çox mənalıdır, gözəldir. Mən xarici ölkələrə səfər edərkən hər yerdə iki himn çalınır – Azərbaycanın himni, bir də getdiyimiz ölkənin himni. Hər ölkənin himni hər ölkənin özünə görə əzizdir. Öz xalqının musiqisini, mənəvi xüsusiyyətlərini əks etdirir. Bu təbiidir. Ancaq mən hər yerdə müqayisə edib görürəm ki, bizim himnin müəllifləri bu himni nə qədər böyük məharətlə yaradıblar. Hər dəfə xarici ölkələrdə himni dinləyərkən mən yenidən iftixar hissi duyuram. Ancaq himni dinləmək yox, onu oxumaq lazımdır. Bizdə təəssüf ki, bu ənənə yaranmayıbdır. Mən hesab edirəm ki, bu, bizim həyatımızda çatışmazlıqdır. Himn çalınan vaxt insanlar bu himnin sözlərini oxumalıdırlar. Bunun əhəmiyyəti var. Bir var ki, onu dinləyəsən, bir də var ki, o mahnının, musiqinin sədaları altında o sözləri tələffüz edəsən, oxuyasan. Bunlar da insanlarda vətənpərvərlik hissinin daha da möhkəmlənməsinə kömək edir. Eyni zamanda, bu, ona görə vacibdir ki, himnimizə xüsusi hörmətin təzahürüdür. Ona görə də mən bütün məktəblərin – ali və orta məktəblərin qarşısında vəzifə qoyuram ki, qısa bir müddətdə bütün şagirdlər, tələbələr, müəllimlər Azərbaycan himnini oxusunlar” .
Göründüyü kimi, Ulu öndərin dövlət himnimizin yaranma tarixi, məna dərinliyi, gözəl musiqisi, onun dövlət atributlarından biri kimi öyrənilməsi və iftixar hissi ilə oxunması haqqında fikirləri insanda vətəndaşlıq qüruru doğurmaya bilməz. Biz, həqiqətən də, bu gözəl himnimizlə fəxr edə, öyünə bilərik. Ulu öndərin ölkənin hər bir vətəndaşının himnimizi oxuya bilməsi tələbinin yerinə yetirilməsi işində ümumtəhsil, orta ixtisas və ali təhsil məktəblərinin üzərinə böyük məsuliyyət düşür. Bu istiqamətdə aparılan uğurlu başlanğıc ibtidai siniflərdə səmərəli təşkilati-metodik hazırlığın səviyyəsindən asılıdır.
İbtidai sinif şagirdləri ətraf mühiti aydın və geniş şəkildə dərk etməyə qabildirlər. Onlar dövrün, həyatın hadisələri ilə çox maraqlanırlar. Həyatı dərk etməklə isə tərbiyə başlanmış olur. Ona görə də bu yaşda şagirdləri təlim zamanı ölkədə baş verən mühüm hadisələrlə tanış etmək, dərsə əsl həyatı və idealları daxil etmək lazımdır ki, şagirdlər vətənimizin müstəqilliyini, möhtəşəm irəliləyişini dərk etsinlər. Vətənpərvərlik, böyük ideyaları mənimsəyə bilmək və ona sadiq qalmaq kimi ali hisslərin tərbiyə edilməsinin özülü, başlanğıcı buradadır.
Çox yaxşı haldır ki, orta məktəb dərsliklərinin hamısında ulu öndər Heydər Əliyevin şəkli əks olunub. Məhz bu təsvir müəllimlərə imkan verir ki, xalqımızın böyük oğlu haqqında şagirdlərə məlumat versin, onlara Heydər Əliyevin həyat və fəaliyyətinin xalqımız üçün çox dəyərli, əhəmiyyətli olduğunu başa salsın. “Ümummilli lider Heydər Əliyev” portretinə şagirdlərin diqqətini çəkən müəllim dahi şəxsiyyətin tərcümeyi-halı, xalqımız və vətənimiz üçün gördüyü işlər barədə şagirdlərin yaş səviyyəsinə uyğun biliklər verməli, hələ bağçada və ailədə formalaşdırılmış təsəvvürlərinin genişləndirilməsinin qayğısına qalmalıdır.
Heydər Əliyevin portreti üzrə tanışlıq prosesində onun nəzəri irsinin öyrədilməsi də xüsusi diqqətdə saxlanmalıdır. Onun doğma vətənimiz və xalqımız haqqında qiymətli fikirlərindən yeri gəldikcə istifadə edilməlidir. Bu zaman ona nail olmağa çalışmaq lazımdır ki, portretdə ifadə olunan əsas ideya bütün təfərrüatı ilə şagirdlərin yaddaşında qalsın, qəlbində yer tapsın. Şəkildə Heydər Əliyev üçrəngli bayrağımız fonunda bütün əzəməti, böyüklüyü ilə canlandırılıb. Bu isə imkan verir ki, şəkil ətrafında söhbətlər zamanı Azərbaycan Respublikasının dövlət atributları, onların bərpası və yenidən yaradılması işində Ulu öndərin xidmətlərindən bəhs edilsin. Bildiyimiz kimi, bayraq, gerb, himn kimi atributlar milli dövlətçiliyin istiqlaliyyətini, varlığını, xalqın ən ali amallarını, ideallarını yığcam, obrazlı ifadə edən mühüm amillərdir.
Ulu öndərin Azərbaycan bayrağı haqqında 1 sentyabr 1997-ci ildə Bakının Yasamal rayonundakı 18 nömrəli məktəbdə keçirilən görüşdəki nitqində dediyi bu sözlər təkcə böyükyaşlı məktəbliləri, ümumiyyətlə vətəndaşlarımızı təsirləndirən fikirlər deyil, kiçik məktəbyaşlı uşaqların da ruhuna təsir edən, onları qanadlandıran, onlarda qürur və iftixar hissi doğuran fikirlərdir. Müqəddəs bayrağımız haqqında söhbət düşəndə Ulu öndərin bu sözlərini şagirdlərə çatdırmaq hər bir müəllimin mənəvi borcudur: “ …Məktəblərdə Azərbaycanın müstəqilliyinin atributları yaxşı təbliğ olunmalıdır. Azərbaycanın dövlət müstəqilliyini təmsil edən Azərbaycanın bayrağına münasibət, onun müqəddəsliyi hər bir cocuqda, yeniyetmədə daxildən olmalıdır. Azərbaycanın bayrağı sadəcə bayraq deyil. O, bizim dövlətçiliyimizin, müstəqilliyimizin rəmzidir. …Biz öz müstəqil dövlətimizdəyik, ölkəmizdəyik. Hansı ölkəyə gediriksə-gedək, Azərbaycanın bayrağının o ölkədə asılması həm Azərbaycanın orada təmsil olunduğunu göstərir, həm də bizim ölkəmizi tanıdır, eyni zamanda, bizdə iftixar hissi oyadır.
Mən çox ölkələrə gedirəm. Hava limanında Azərbaycan bayraqlarını görəndə həddindən artıq sevinirəm. Yaşadığım iqamətgahın, əyləşdiyim avtomobilin üstündə Azərbaycan bayrağını görürəm. Bu, bizim müstəqil dövlətimizin rəmzidir. Ona görə də gərək hər bir Azərbaycan vətəndaşı, xüsusən gənc nəsil bunu dərk etsin, qiymətləndirsin. Onda bayrağa olan məhəbbət, eyni zamanda vətənə, xalqa, dövlətə olan məhəbbətə bərabər olsun. Gərək hər bir evdə Azərbaycan dövlətinin bayrağı olsun, hər bir ailə Azərbaycan bayrağının mahiyyətini dərk etsin. Bu bayraq tək rəsmi yerlərin yox, idarələrin, küçələrin, sarayların, məktəblərin yox, gərək hər bir ailənin həyatının əziz bir hissəsi olsun”.
Kiçikyaşlı məktəblilərin ideya inamı tərbiyəsinin mühüm amili kimi dövlət himnimizin oxunması, digər amillərlə üzvü surətdə bağlı olması şagirdlərin ideya-siyasi əqidəsinin formalaşdırılması prosesində həmişə diqqətdə saxlanılmalıdır.
Lalə Allahverdiyeva
pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru,
Naxçıvan Müəllimlər İnstitutunun müəllimi