Yasəmənlər çiçək açanda..... - FOTOLAR

A- A A+

Onu baharda tanımışdım,yasəmənlər çiçək açanda...Yenicə çiçək açmış yasəmənlərə sığal çəkirdi tablolarında. Özü yayda doğulsa da baharı, bahar çiçəklərini çox sevirdi. İndi yenə bahardı... yasəmənlər çiçək açıb... ancaq yasəmən çiçəklərinin vurğunu olan rəssam bu həyatda yoxdur.

Olduqca təvazökar, qəlbən kövrək, ilk baxışda sərt görünsə də xasiyyətcə mülayim  idi. Tanrı ona  sadəlik, səmimilik , zəhmətsevərlik, böyük qəlb və hər şeydən əvvəl istedad bəxş etmişdi. Doğmaları hər zaman onu  vəfalı dost, qayğıkeş ailə başçısı və mehriban baba   kimi xatırlayırlar. İllər əvvəlki söhbətimizdə  “hələ nə yaşım var ki, mən yüz il yaşayacam”- demişdi... yaşasaydı daha neçə-neçə ölməz əsərlər bəxs edəcəkdi incəsənətimizə. Heyif! ömür vəfa etmədi.

Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının üzvü  Qədirulla Bağırov. İllər əvvəl emalatxanasında ayaqüstü söhbətimiz olmuşdu. İndi yenə  həmin  ünvandayam. Amma  bu dəfə  özü yox, həyat yoldaşı   Gülsüm xanım qarşılayır bizi, rəssamın illərdir qapısı bağlı qalan emalatxanasına  baş çəkmək  istədiyimi deyəndə bir qədər kövrəlir..

- Necə tanış olmuşdunuz Qədirulla müəllimlə?

Eyni kənddə, eyni ildə doğulmuşuq -1949-cu ilin qışında mən, yayında o, uşaq yaşlarından sevdik bir-birimizi. Hələ o vaxtdan sənətə vurğun idi,   çoxlu rəsmlər  çəkir, gözəl əl işləri  hazırlayırdı. Sənətə olan sevgisi də  gendən gələn bir istək idi. Ana babası Alı kişi yaxşı sənətkar olub. Həm də doğulub boya-başa çatdığımız  Nursu kəndinin gözəl təbiəti, çiçəkləri , dağları,  bulaqları  da  bu sevgiyə təsirsiz ötüşməyib. Ailə həyatı qurduq. O rəssamlıq təhsili almaq üçün 1968- ci ildə  Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq Texnikomuna daxil oldu. 1972-ci ildə təhsilini  bitirərək  hərbi xidmətə getdi.

 Atası aqranom, anası evdar qadın, özü isə altı bacının bir qardaşı idi. Ömür gün keçirdik , beş övlad böyütdük.  Fırçası ilə ev tikdi,  uşaqlar ali təhsil aldılar. Övladlarımdan ikisi onun yolunu davam etdirir. Qızım Ülviyyə Bağırova  rəssamlıq təhsili alıb, oğlum isə iqtisadçı olsa da ağacdan  gözəl əl işləri də hazırlayır. Sevinirəm ki, nəvəm Nərgiz də onun yolunu davam etdirəcək.

 -Rəssama ilham verən nə idi?

Təbiət və atlar. Haçadağda, Batabatda,  Keçilidə, Şahbulaq  dağında  çoxlu etüdlər edirdi. O, təbiətin qoynunda olanda  özünün dünyanın ən gözəl yerində hiss edir, xoşbəxt olurdu.  Qonaqpərvər, zəhməti sevən  insan idi. Vaxtının çox hissəsini emalatxanasında keçirərdi. Gecə-gündüz çalışırdı. Ağac üzərində oyma, mis üzərində döymə işi ilə məşğul olur, milli üslubda gözəl xalçalar toxuyurdu.

Emalatxanaya   keçmək üçün icazə istəyirəm.

Həyat necə qəribədir. Elə bil  dünən baş tutmuşdu onunla bu emalatxanada olan  söhbətimiz .Təqvim səkkiz il əvvəl olduğunu xatırladır mənə. Buradakı  yağlı boya ilə çəkilən natürmortlar, təbiət mənzərələri, portretlər, saysız hesabsız əsərlər haqqında   özü danışmışdı mənə... Ətrafa göz gəzdirirəm, sanki illərdir heç nə dəyişilməyib bu emalatxanada. Dəyişilən bir şey var. Rənglər sahibsiz, emalatxana sənətkarsız qalıb. Hər şey elə sağlığında olduğu kimidir-fırçalar, boyalar,tablolar, etüdnik, molbert, rəssamın istirahət guşəsi, təbiət qoynundan dərdiyi çiçəklər...

Gülsüm xanım qoz ağacından hazırlanan kiçik  bir əl işini göstərərək “bu da  onun ağac üzərində oyma sahəsində son işi oldu”- deyir. Bir üzündə at təsviri, bir üzündə Naxçıvanın əzəmətli abidələri olan əsər yarımçıq qaldı.

Divardakı tablolarda Naxçıvan şəhərindəki qədim bazar  və orada çalışan sənətkarların təsvir olunduğu “Naxçıvan bazarı” , Naxçıvanın tarixi abidələri, təbiət mənzərələri  göz oxşayır. Yaradıcılığı mövzu və janr baxımından rəngarəng olan rəssam  yaşıl rəngin vurğunu idi.  Təbiət bir rəssamın fırçasında bu qədərmi gözəl,təbii və cəlbedici ola bilər? Tablolardakı dağlar, güllər, ağaclar   elə bil dil açıb danışır. Təbiətin harmoniyasını, hərarətini duyan rəssamın “Batabat mənzərəsi”ndəki zirvəsi qarlı,  yamacları yaşıl  örpəkli dağlar, qoynu gül-çiçəkli çəmənlər insanı valeh edir.

“Obaya gedən yol”, “ Haçadağ”, “Nursu kəndinin yolları”, “Daylaqlı kəndinin mənzərəsi”, “ Güllər” və daha nələr. O, sanki çalışırdı ki, insanlara bu gözəlikləri özü sevdiyi qədər sevdirsin.  

Ən çox sevdiyi  mövzulardan  biri də atlar  idi. Bu  mövzuda silsilə əsərlər yaradıb.  İstər dekorativ-tətbiqi sənət əsərlərində , istərsə də rəsm əsərlərində  ucalıq, murad rəmzi olan atlar  yer alıb. Rəssamın ədəbiyyatımıza vurğunluğu və ona dərindən bələd olması portret əsərlərində özünü göstərir. Şairlərdən  Məmməd Araz , Hüseyn  Cavid, Mirzə Ələkbər Sabirin ,drammaturq Cəlil Məmmədquluzadənin neçə - neçə portretini çəkib. Hər biri də təsiredici, hislərdən, duyğulardan  yaranan  rəsm əsərləri... bu ola gərək rəssam fırçasının böyüklüyü.  Ədəbi mövzuda işlənən ən yaxşı əsərlərindən biri şair həmyerlisi Məmməd Araza həsr olunan “ Duman ömrü” əsəridir. Əsərdə rəssam şairə, onun yaradıcılığına olan sevgisini fırçası ilə dilə gətirib. Rəssamın  Xalq şairinə həsr etdiyi  daha bir işi isə  Xalq şairinin ev muzeyinə hədiyyə olunub.

Ömür gün yoldaşı  Gülsüm xanımla onları dərin bir sevgi birləşdirirdi. Odur ki , Gülsüm xanım özünün divardakı  portretini və  gül rəsmini göstərərək  təbəssümlə “bunları mənə həsr edib”- deyir. “Güllər” əsəri 8 martda , “ Həyat yoldaşımın portreti” isə  60 illiyimdə məndən xəbərsiz işlənib. Həmişə mənə aid bir əsər işləmək istiyəndə mütləq məni harasa göndərirdi”. Sənətsevərlər onun şah əsərinin isə həyat yoldaşının  portreti olduğunu deyirlər. Hətta dəfələrlə  bu əsəri almaq istəyən olsa da Gülsüm xanım  razı olmayıb .

Yarımçıq qalmış bir təbiət mənzərəsini  də  göstərək  “bu da  çəkdiyi son rəsm oldu”- deyir Gülsüm xanım . “Gecə gündüz çalışırdı ki , bu əsərləri tamamlasın , elə bil hiss edirdi ölümünü, ancaq   həyat imkan vermədi  onları tamamlamağa”.

Qədirulla Bağırov  ağac üzərində oyma,  mis üzərində döymə kimi  dekorativ tətbiqi sənət növündə də  uğurlu və yadda qalan əsərlər yaratdı. Xüsusilə xalçaçı rəssam kimi onun işlədiyi portret xalçalar çox bəyənildi. “Ulu öndər Heydər Əliyev”,“Mustafa Kamal Atatürk”,“Sevgililər” minüatür  xalçası  və s.  Bu mövzuda ilk işi isə böyük  şair  Hüseyn Cavidin  110 illiyinə həsr etdiyi xalça eskizi olub. Həmin əsər hazırda ədibin ev muzeyində qorunur.

Rəssamın türk xalqının böyük öndəri Mustafa Kamal Atatürkə həsr etdiyi “Atatürkün portreti” adlı portret xalçası isə  2008-ci ildə Türkiyənin  Prezidentinə hədiyyə edilib.

O, bu kiçik emalatxanasında neçə-neçə əsərə   fırçası ilə sığal çəkdi. Rəng rəngə qovuşdu  və ölməz əsərlər yarandı.  Bu rəsmlər Çexiyada , Rusiyada, Özbəkistanda və digər xarici ölkələrdə də  sərgiləndi . 

Dəfələrlə  fərdi sərgiləri  keçirilən rəssamın 60 illik yubiley sərgisi  özünün   də iştirakı  ilə 2009- cu ildə Naxçıvan Muxtar Respublikası  Rəssamlar Birliyinin Bəhruz Kəngərli adına sərgi salonunda keçirildi. Qəlbi yaradıcılıq eşqi ilə dolub daşan  rəssam 2013-cü ilin payızında , 64 yaşında ürək çatışmazlığından dünyasını dəyişdi. “ Palitraya sığmayan ömür” 2014 -cü ildə keçirilən  xatirə sərgisi   belə adlanırdı. Sənətin fədakarı, undulmaz rəssamın ömrü palitrasına sığmadı. Lakin o əbədi əsərlərində və sənətsevərlərin qəlbində daim yaşayacaq.

Sağlığında sənəti yaşadan rəssamı bu gün sənət yaşadır. Sənətkarın  onlarla  tələbəsi  isə bu gün onun sənət yolunun   davamçılarıdır. Deməli milli rəssamlıqda Qədirulla Bağırov  irsi  ölməzlik qazanıb.

                                                                                      Türkanə Əmoyeva

                                                                                            NUHÇIXAN

 

Digər xəbərlər

Xəbərin mətnində orfoqrafik səhv var

Seçilən mətn düzəliş üçün göndəriləcək: