Vətənpərvər nəsillər tərbiyə edək

A- A A+

İnsan və onun tərbiyəsi bütün dövrlərdə ən aktual məsələ olaraq qalmaqdadır. Tərbiyə işinin başlıca məqsədi kamil insan yetişdirmək olub. Gənc nəslin  hansı keyfiyyətlərə yiyələnməsini cəmiyyət öz şərait və ehtiyacına uyğun olaraq zəruri bir tələb kimi  qarşıya qoyur. Tərbiyənin məqsədi də  həmin tələbdən doğur.

Hər bir xalqın özünəməxsus milli dəyərləri vardır. Bu dəyərlər həmin xalqın maddi, mənəvi ənənələri əsasında formalaşır. Qədim tarixi olan Azərbaycan xalqı  zəngin mənəvi dəyərlərə malikdir. Böyük məşəqqətlə, əzabla əldə etdiyimiz müstəqillik şəraitində milli-mənəvi dəyərlərimizin yeni nəsillərə ötürülməsi, böyüməkdə olan nəsillərin bu dəyərlər əsasında tərbiyə olunması  bu gün mühüm əhəmiyyət kəsb edir. 

Tarixi mənbələrə nəzər saldıqda görürük ki, qədim türklərdə  vətən əxlaqı, vətənpərvərlik hissi  indiki kimi  güclü olub.   Məşhur ərəb yazıçısı  Cahiz miladın IX əsrində  türklərin vətənpərvərliklərini mədh edib. Onun yazdığına görə, Vətən sevgisi  türklərdə istiqlal ilə birgə imiş. İstiqlalları olmadığı zaman onlar vətəni tərk edib, mühacirət həyatı yaşayıblar. Türklərdə vətənpərvərlik hissinin  necə güclü olduğunu bilmək baxımından Hun dövlətinin qurucusu Metenin fədakarlığını, uzaqgörənliyini, yurda məhəbbətini xatırlatmaq kifayətdir.  Düşmən Hun ölkəsindən  heç bir məhsulu, yeraltı sərvəti, əhalisi olmayan bir ərazi istəyir. Faydasız torpağın verilməsində heç bir zərər olmadığını Meteyə söyləyərkən onun cavabı belə olur: “Vətən bizim mülkümüz deyildir, məzarda yatan atalarımızın və qiyamətə qədər doğulacaq  törəmələrimizin bu mübarək torpaq  üzərində haqları vardır. Vətəndən –istər bir qarış olsun-  yer verməyə heç kəsin səlahiyyəti yoxdur.  Buna görə də müharibə edəcəyik.  Bax, indi mən atımı düşmənə doğru sürürəm. Ardımca gəlməyən  edam olunacaqdır”, – deyərək düşmən üzərinə yürüş etdi və qələbə qazandı. Bu qəhrəmanlıqnümunəsi hökmdarın öz vətəndaşlarında vətən məhəbbətini, vətən sevgisini yaratmaq baxımından dəyərli nümunədir. 

Vətən əxlaqı bu gün türk xalqlarının, xüsusilə azərbaycanlıların ən böyük istinadgah nöqtəsi olmalıdır. Z.Göyalp haqlı olaraq yazırdı: “Vətən əxlaqımız qüvvətli olmasa, nə müstəqilliyimizi, nə azadlığımızı, nə də vətənimizin bütövlüyünü qoruya bilmərik”.

Gənc nəslin ölkəmizin ləyaqətli vətəndaşları kimi yetişməsində tərbiyə prosesi mühüm əhəmiyyətə malikdir. Tərbiyənin milli zəmində qurulması milli kökə bağlı, doğma Azərbaycanımızı sevən, onun müdafiəsinə həmişə hazır olan şəxslərin hazırlanmasına kömək edir. 

Millilik, milli ruhda tərbiyə işinin təşkili məsələləri ulu öndər Heydər Əliyevin  çıxışlarında, tövsiyələrində öz dərin məzmunu ilə əksini tapıb. 9 fevral 1996-cı ildə Gənclərin Birinci foru­mun­da “Müs­tə­qil Azərbaycanın gələcəyi gənclərdir” adlı məş­hur nitqində Heydər Əliyev deyibdir: “...Gənclərimiz milli ruhda tərbiyələnmə­lidir, bi­zim milli-mənəvi dəyərlərimizin əsa­sın­da tərbiyə­lən­­məlidir. Gənclərimiz bizim tariximizi yaxşı bilməlidir, keçmişimi­zi yaxşı bilməlidir, dilimizi yaxşı bilməlidir. Milli dəyərlərimizi yaxşı bilməlidir. Milli dəyərlə­rimi­zi, ənənələrimizi yaxşı bilməyən, tariximizi yaxşı bil­mə­yən gənc vətən­­pər­vər ola bilməz. Hər bir gənc və­tən­pərvər olmalıdır. Vətənpərvərlik böyük bir məf­hum­­dur. Bu, sadəcə orduda  xidmət etmək demək deyil, vətənə sadiq olmaq, vətəni sevmək,  torpağa bağl­ı olmaq - budur vətənpərvərlik.

Gənclərə mən nə demək istəyirəm? Hər bir gənc Azər­bay­­canın müstəqil gələcə­­­yi­ni təmin  etmək  üçün vətəni sev­mə­li­dir, ölkəni sevməlidir, torpağı  sevmə­lidir, dili­mi­zi sevməli­dir, milli ənənələrimizi sevmə­lidir. Bunları sevə bilməyən adam, onla­­rı özü üçün mənəvi əsas edə bilməyən gənc həyatda özünə yer tapa bilməyəcək­dir və şübhəsiz ki, bizim ictimai-siyasi prosesdə, müstəqil Azərbaycanın inkişafında lazı­mi qədər iştirak edə bilməyəcəkdir”.

Vətən deyəndə ilk növbədə vətəndaşı olduğu­muz doğma Azərbaycanımızın müstəqil dövlət kimi varlığı, dövlətçiliyi­mi­zin hərtərəfli inkişafı, mövcud ictimai-siyasi durumu və əlbəttə ki, ölkənin tərəqqisi yolunda hər birimizin üzərinə düşən vəzifələri düzgün dərk etməyimizlə bağlı kompleks məsələlər başa düşülür. Vətən və vətəndaş arasındakı asılılıq, sözsüz ki, bu məfhumların qarşılıqlı əlaqəsinin düzgün dərk edilməsinin, həmçinin hər bir vətəndaşın Vətən qarşısındakı mənəvi borcu­nun yerinə yetirilməsi üçün cəmiyyətdə gedən proseslərdə fəal iştirak etməsi ilə səciyyələnir. A.N.Radişşevin  söylədiyi kimi, “Tərbiyənin əsas vəzifəsi  həqiqi vətəndaş, vətən oğlu hazırlamaqdır”.

Azərbaycan Respublikasında vətənpərvərlik tərbiyəsinin böyüyən nəsillərə aşılanması 90-cı ilin əvvəllərindan başlayaraq torpaqlarının 20%-ni itirmiş  bir xalq üçün hava və su kimi zəruri olan tələblərdən biri idi. İşğal altında qalmış, düşmən tapdağına çevrilmiş bu torpaqlar 27 ildən artıq bir zamanda Vətən həsrəti ilə yaşayan, Vətən torpaqlarına  ayaq basmaq istəyində olan  və bu ruha köklənən mübarizə əzmli nəsillərin formalaşmasına səbəb oldu.  44 günlük  II Qarabağ müharibəsində  ürəkləri Vətən sevgisi, Vətən məhəbbəti ilə çırpınan oğullarımız qəhrəmanlıq salnamələrini yazdı. Müqəddəs torpaqlarımızın işğaldan azad edilməsi Vətən uğrundan canını fəda edən igidlərimizin, qəhrəmanlarımızın və onların qəlbində, ruhunda yaranmış  Vətən sevgisinin təcəssümüdür.

30 illik mifi dağıdan 44 günlük müharibə güclü və qüdrətli dövlətimizin, xalq-dövlət həmrəyliyinin, birliyinin, dəmir yumruğunun sayəsində zəfərlə sonlandı.

Prezident İlham Əliyev çıxışlarından birində  ötən zaman kəsiyində formalaşan vətənpərvər nəsildən bəhs edərək söyləyibdir: “... Gənc, vətənpərvər, Vətəni hər şeydən çox sevən nəsil yetişdi. Bax bu nəsil torpaqlarımızı azad etdi. Şuşada Cıdır düzündə Azərbaycan xalqına müraciət edərkən demişdim ki, mən 2003-cü ildə hakimiyyətə gələndə bu gün 25-30 yaşında olan insanlar uşaq idi. Biz onları vətənpərvərlik ruhunda, dövlətə sədaqət ruhunda yetişdirdik və onlar bizim torpaqlarımızı işğalçılardan azad etdilər. O cümlədən işğal edilmiş torpaqlarda heç vaxt olmayan, amma əslən o torpaqlardan olan gənclər torpaqları uğrunda aslan kimi vuruşurdular. Bütün Azərbaycan xalqı, Azərbaycanda yaşayan bütün xalqların nümayəndələri bir yumruq kimi birləşərək düşməni məğlub edib və torpaqlarımızı işğaldan azad ediblər. Bu, tarixi hadisədir. Azərbaycan tarixində buna oxşar parlaq qələbə olmamışdır. Azərbaycan bütün dünyaya öz gücünü göstərdi,  xalqımızın iradəsini göstərdi. Bir daha bütün dünya gördü ki, əgər iradə varsa, güc varsa, xalq-iqtidar birliyi, əzmkarlıq və cəsarət varsa, haqq-ədalət öz yerini tapır. Biz bunu nümayiş etdirdik”.

Doğrudan da, bu qələbə igid, qorxmaz, cəsur əsgərlərimiz, şəhid olmuş qəhrəmanlarımız sayəsində əldə edildi.  O qəhrəmanlarımız ki, onlar uzun illərdir 20 Yanvar hadisəsinin, Xocalı soyqırımının qisasını almaq, Şuşanı, Laçını, Füzulini, Cəbrayılı, Zəngilanı işğaldan azad etmək, torpaqlarımızı mənfur düşməndən geri qaytarmaq, Vətən torpağının hər bir qarışını qorumaq əzmi ilə yaşadılar. Şəhid olmuş döyüşçülərimiz, qazilərimiz uzun illərdir ürəklərdə və ruhumuzda yaranmış əzikliyi, məğlub ölkə adını üzərimizdən götürməklə yanaşı, vəhşicəsinə qətl edilmiş uşaq, qadın, ana-bacı, oğul və qızlarımızın, qardaş və atalarımızın qanını yerdə qoymadı. 10 noyabr tarixi - xalqımız üçün Zəfər Bayramı, Qələbə günü kimi tarixə yazıldı.

Məhz bu qələbə Azərbaycan gənclərinə aşılanmış milli-mənəvi tərbiyənin, vətənpərvərlik tərbiyəsinin, ölkənin milli maraqlarına xidmət edən tərbiyə işinin ailədə, ümumtəhsil məktəblərində, ali məktəblərdə məqsədyönlü şəkildə təşkilinin nəticəsidir.

                                                                             Lalə Allahverdiyeva

                                                               Pedaqogika üzrə fəlsəfə doktoru, dosent

                                                                             Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu

Digər xəbərlər

Xəbərin mətnində orfoqrafik səhv var

Seçilən mətn düzəliş üçün göndəriləcək: